Huhhuh, enää alle neljännes jäljellä (mikäli laskettuun aikaan on luottaminen), eli vain puolet puolesta raskaudesta :D Mä ajattelen tän myös niin, että jos nyt astuttaisin koiran, niin se synnyttelisi samoihin  aikoihin kuin minä (koira kantaa 9 viikkoa), koska noita koiratiineyksiähän mulla on kymmenkunta takana, joten osaan siihen hyvin suhteuttaa tän jäljellä olevan ajan.

Perhevalmennus oli viime lauantaina. Musta se oli mielenkiintoinen kokemus. paljonhan tiesin jo etukäteen, mutta mulle oli tärkeää kuulla tarkemmin synnytyssairaalasta, mitä siellä tapahtuu, vähän kuvailua että miltä siellä näyttää, jne. Mä kun en koskaan ennen ole "joutunut" sairaalaan. Muutenkin oli mukava päivä. Ja muutamia ahaa-elämyksiä taisin kokea.

Ensi viikolla on sitten tosiaan seuraava neuvola, ja siitä eteenpäin neuvolakäyntejä on kahden viikon välein.

 

Pikkuhiljaa alkaa kaikki hankinnatkin olla tehtynä. Tänään käytiin hakemassa sänky, sekä petivaatteet, jne. kotiin. Nyt tuo mies saa alkaa laittaa sänkyä, olisi tarkoitus muokata siitä yksi laita laskettavaksi, jotta lapsen liikuttelu sängystä meidän sänkyyn syömään olisi mahdollisimman helppoa. Pohja siinä onkin jo valmiiksi säädettävä.

Tänään myös tavaratalossa tarttui mukaan paketillinen pieniä vaippoja, jotta niitäkään ei heti sairaalasta kotiin päästyä tarvitse lähteä hakemaan. (Vaikka tiedän toki, että usein sairaalasta saa myös Libero- ja Pampers-paketit, mutta voihan nekin olla loppu, tms.) Nyt ei sitten tosiaankaan puutu enää paljoa. Lampaantaljan tahtoisin vauvalle, ja hoitopöytä olisi ihana, mutta sen oikeastaan ehtii ostaa vielä myöhemminkin. Amme nyt vielä ainakin on ehdottomien hankintojen listalla, ja jotain pikkusälää. Sekä ehkä muutama vaatekappale. ihan uskomatonta, että mä olen saanut näin paljon aikaan näin aikaisessa vaiheessa. Yleensä mulla jää kaikki aina viime tippaan. Ja täytyy sanoa, että oli kyllä fiksu idea aloittaa shoppailu jo mahdollisimman varhaisessa vaiheessa. Ja on ihan fiksua ostaa tarvikkeita sitä mukaa kun edullisia tarjouksia sattuu tulemaan vastaan. (Vieläkin kismittää etten ostanut kantoreppua silloin kun sen tarjouksessa bongasin.. toista vastaavaa ei ole niin halvalla sittemmin vastaan tullut :( )

Ihan siis vaan vinkkinä, jos tätä sattuu lukemaan joku joka on vielä alkuviikoilla. On oikeesti ihan mukavaa kun ne kaikki isoimmat ostokset ei kerry ihan sinne loppupäähän raskautta.

 

Tänään oli siinä mielessä merkittävä päivä, että aamulla  vihdoin ensimmäisen kerran näin vauvan liikkeet masun pinnalta! Pienen pieniä aaltoiluja näkyi vatsan päällä kun vaava liikkui. Viimeinkin!!

Nyt siirryn taiteilemaan joululahjoja. Eilen tajusin, että joulu on jo viikon kuluttua, ja mulla on vain yksi lahja hankittuna. Tuolle miehelle sekin :)